TikTok, Instagram ve YouTube’a dava… Bağımlılık yaratıyor

Sosyal medya platformları yine eleştirilerin hedefinde… Hata bu defa ABD’de açılan bir dava ile karşı karşıyalar. TikTok, YouTube, Facebook, Instagram ve Snapchat’e New York Belediyesi, çocukluk çağında ruh sağlıklarını kötü etkilediği için dava açtı.

Davada, beyinlerinin tam olarak gelişmemiş olması nedeniyle çocuklar ve ergenlerin zarar görmeye çok daha duyarlı oldukları belirtildi. Şirketlerin genel merkezlerinin bulunduğu Kaliforniya’daki yüksek mahkemeye 311 sayfalık dosya sunuldu.

Yaklaşık 1 milyon öğrenciyle ülkenin en büyük okul bölgesi olan New York City, sınıf içi ve sınıf dışı aksaklıklara müdahale etmek, kaygı ve depresyon konusunda danışmanlık sağlamak, sosyal medyanın etkileri ve çevrimiçi ortamda nasıl güvende kalınacağı hakkında müfredat geliştirmek zorunda kaldığını da belirtti.

HER YIL 100 MİLYON DOLARDAN FAZLA HARCANIYOR

Belediye Başkanı Eric Adams ise, her yıl gençlik ruh sağlığı programlarına ve hizmetlerine 100 milyon dolardan fazla para harcandığına dikkat çekerek şunları söyledi: “Son on yılda, çevrimiçi dünyanın ne kadar bağımlılık yapıcı ve bunaltıcı olabileceğini, çocuklarımızı aralıksız zararlı içerik akışına maruz bıraktığını ve ulusal gençlik ruh sağlığı krizini tetiklediğini gördük.”

New York şehri eğitim departmanı ve ülkenin en büyük kamu hastane sistemi olan New York City Health and Hospitals Corp tarafından açılan davaya göre, gençler sosyal medyada çok fazla zaman harcadıklarını biliyorlar ancak durmaya güçleri yetmiyor.

İDDİALARI REDDETTİLER

YouTube’un ana şirketi Google’ın sözcüsü José Castañeda; şirketin gençlik, ruh sağlığı ve ebeveynlik uzmanlarıyla işbirliği yaptığını belirterek, “Bu şikayetteki iddialar kesinlikle doğru değil” dedi.

TikTok’tan bir sözcü, sektör çapındaki zorluklar karşısında en iyi uygulamaları anlamak için benzer işbirliklerinden bahsetti: “TikTok, yaş sınırlamalı özellikler, ebeveyn denetimleri, 18 yaşın altındaki kullanıcılar için otomatik 60 dakikalık süre sınırı ve daha fazlası dahil olmak üzere gençlerin refahını desteklemek için sektör lideri güvenlik önlemlerine sahip.”

Facebook ve Instagram’ın sahibi olan Meta’nın bir sözcüsü ise şirketin; gençlerin çevrimiçi olarak güvenli, yaşlarına uygun deneyimler yaşamasını istediğini ve onları ve ebeveynlerini destekleyecek 30’dan fazla araç ve özelliğe sahip olduğunu söyledi.

Snapchat’in ana şirketi Snap Inc.’den yapılan açıklamada da uygulamanın pasif kaydırmayı teşvik eden bir içerik akışı yerine doğrudan bir kameraya açılması ve geleneksel beğeni veya yorumların olmaması nedeniyle diğerlerinden farklı olduğu belirtildi. .

Pew Araştırma Merkezi’ne göre ABD’deki gençlerin neredeyse tamamı sosyal medya kullanıyor ve hemen hemen altı gençten biri YouTube ve TikTok kullanımlarını sürekli olarak tanımlıyor.

Geçtiğimiz günlerde de ABD’nin Florida eyaleti Temsilciler Meclisi, 16 yaş altındaki çocukların ailelerin onayına bakılmaksızın sosyal medya kullanımının yasaklanmasına yönelik yasa tasarısını kabul etmişti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir